7 اشتباه در مورد بهینه سازی و استفاده ویدئو در بهینه سازی

Written by 92 on فوریه 2, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

۷ افسانه قدیمی و البته اشتباه در مورد سئو

آموزش بهینه سازی سایت بزرگ نمایی نیس اگه بگیم که بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) تغییرات اساسی رو طی ده پارسال تجربه نمودهه. الگوریتم‌هایی مثل پاندا و مرغ مگس خوار و یا آخرین مورد اون Mobilegeddon که به موافقت هر چه بیشتر سایت‌ها با تلفنای همراه و تبلت اهمیت میده. همه این تغییرات با یک هدف از طرف گوگل انجام شده و اون ارایه محتوا مناسب تر به کاربران خوده.

بی شک باید بگیم که دیگه یاد گرفته‌های قدیمی کارشناسان سئو اثر زیادی بر کسب رتبه بهتر سایت‌ها در گوگل نداره، اونا باید همیشه اطلاعات خود رو همگام با به روز رسانی موتورهای جستجو مثل گوگل پیش ببرن تا بتونن در تصمیم گیری و اجرا روش های هدفمند خود درست عمل کنن.با ما همراه باشین تا ۷ افسانه قدیمی و منسوخ شده در مورد سئو رو به شما معرفی کنیم.ضمنا دسته سئو و بهینه سازی سایت در بلاگ‌اد همیشه جدیترین تغییرات این بخش رو پوشش میده.

۱- باید وب سایتم رو در گوگل ثبت کنم

این تصور که با ثبت کردن سایت‌تون در گوگل می تونین به Crawler این آگاهی رو بدین که به سایت شما سر زده و مطالب شما رو ایندکس کنه، اشتباهه. اون چیزی که امروز گوگل به اون اهمیت می ده، داشتن محتوایی غنیه و این اون چیزیه که باعث می شه Crawlerا به سایت شما سر بزنن نه ثبت نام!

۲- بک‌لینک بیشتر، بهتر از محتوای بیشتر!

در گذشته داشتن بک‌لینک‌های زیاد بی درجه‌بندی دامنه‌هایی که از اونا لینک خریداری و یا ساخته می‌شد چیزی روشن و البته موثر بود. اما اون چیزی که امروز بیشتر از تعداد بک‌لینک‌ها دارای اهمیته هم کیفیت آنهاست. پس به جای خرید بک‌لینک‌های زیاد از سایت‌هایی که Domain Authority پایین دارن به سراغ سایت‌های با کیفیت و با ارزش برید. ضمنا از نظر موتورهای جستجو تولید محتوا غنی‌تر بهتر از داشتن بک‌لینک‌های بیشتره. پس به جای سرمایه‌گذاری در خرید بک لینک به سرمایه‌گذاری در تولید محتوا بدین.

اینم بخونین:   موارد نفرت برانگیز بهینه سازی در گوگل و بک لینک رایگان برای سئو سایت

آموزش بهینه سازی سایت

۳- سئو فقط به معنی رتبه‌بندیه!

شاید به عنوان مالک یک سایت بارها با تبلیغاتی روبرو شدین که سایت شما رو به رتبه یک گوگل پیشرفت میدیم. اما به راستی چه فرقی بین رتبه اول و سومه؟ اگه سایت شما دارای محتوا غنی و موثر باشه بی شک مخاطبان شما بیشتر به شما سر زده و رتبه شما هم پیشرفت می‌یابد. پس به جای اینکه تنها به فکر استفاده از کلمات کلیدی واسه پیشرفت جایگاه خود در گوگل باشین به تولید محتوای غنی توجه‌کنین. و رتبه‌بندی در موتورهای جستجو رو از یاد ببرین!

۴- H1 یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو در هر صفحه

H1 بازم دارای اهمیته؛ اما نه با اهمیت‌ترین عامل سئو سعی کنین محتوای تولیدی واسه کاربراتون رو به شکل فهرست وار ببینین. در این صورته که می تونین فهمیده باشین که کدوم مورد عنوان، و یا زیر عنوانه. الان موتورهای جستجو اونقدر باهوش هستن که از تغییراتی که در CSS سایت خود بوجود آورده‌اید هم خبردار شن. پس بدونین که استفاده بیشتر از اندازه از تگای H1, H2, H3, H4,… تنها باعث دریافت پنالتی از طرف گوگل می‌شه. در این مورد در مقاله سئو چیه توصیح دادیم.

 

۵- هر چه تعداد صفحات بیشتر باشه بهتره!

یه سری از آدما فکر می کنن هر چه تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل بیشتر باشه، به همون نسبت هم ترافیک سایت افزایش می‌یابد، درست مثل بک لینک! اما این راه حل قدیمی شده‌است و امروز کیفیت محتوای تولیدی از کمیت اون مهم‌تره. گوگل بعد از به روز رسانی الگوریتم خود موسوم به پاندا هم خیلی از صفحاتی که بدون ارزش بودن رو از حالت ایندکس شده خارج کرد تا بیشتر از گذشته به کیفیت محتوا توجه کنه.

۶- داشتن UX مناسب یک عامل اختیاریه

یکی از مهم‌ترین اهداف موتور جستجوی گوگل هم ارایه نتایج مناسب‌تر به کاربران خوده، بر همین پایه الگوریتم‌های جدید گوگل به رتبه‌بندی بهتر سایت‌هایی می‌پردازند که دارای تجربه کاربری UX مناسب‌تری ان، چون که نتایج بدست اومده نشون دهنده اینه که هر چه UX سایت مناسب‌تر  باشه، کاربر مدت زمان بیشتری رو در سایت هستش و ضمنا کاهش Bonus Rate از اثرات جانبی ارایه این سایت‌ها به کاربران به وسیله گوگله.

اینم بخونین:   بک لینک برای بهینه سازی و افزونه سئو تصاویر

۷- سایت من به بهینه‌سازی واسه موبایل نیاز نداره

آخرین به روزرسانی الگوریتم گوگل موسوم به Mobilegeddon در بهار پارسال ارایه شد و سایت‌هایی که با موبایل و تبلت موافق نبودن رو با پنالتی روبرو کرد،  گزارش‌های ابتدایی از کاهش ۵ درصدی ترافیک سایت‌هایی که با موبایل و تبلت موافق خبر می‌داد.

آموزش بهینه سازی سایت

نتیجه گیری

حواستون باشه همیشه اگه با روشای قدیمی سئو  بخواهید سایت رو واسه موتورهای جستجو بهینه سازی کنین ممکنه تکنیکاتون مورد پسند نباشه و جریمه شید. سعی کنین مقالات این بخش رو بخونین و در خبرنامه سایتای فعال این بخش عضو شه. خبرنامه بلاگ‌اد هم جدیدترین مقالات خود رو واسه مخاطبان ارسال می‌کنه.

۵ راه واسه افزایش اثر ویدئوهای درون صفحات فرود

آموزش بهینه سازی سایت هم همیشه روی همه چیز جواب می ده؛ ما واسه اینکه در تبلیغات خود نتایج بهتری دریافت کنیم هم همیشه تست کرده و همیشه نتایج مثبت رو سرمشق خود قرار میدیم. دقیقا در استفاده از ویدئو داخل صفحات فرود هم اینجور حقیقتی راستی می‌کنه و واسه همین در این مطلب روی ۵ راه واسه افزایش اثر ویدئوهای درون صفحات فرود هم تمرکز کردیم:

آموزش بهینه سازی سایت

یک تست روی شروع اتوماتیک و شروع دستی ویدئو انجام بدین:

ملزوماتی که در کاربردپذیری عنوان شده‌است، نشون می ده که شروع شدن یک ویدئو به شکل خود به خود در یک صفحه فرود هم می تونه باعث ایجاد مزاحمت واسه کاربر شده و باعث شه که مخاطب به سرعت روی دکمه برگشت به صفحه قبل کلیک کنه. با این حال در بررسی یک سری نمونه، مشخص شده که ویدئوهایی که به شکل خود به خود نشون داده می‌شن هم به افزایش میزان تبدیل کمک کرده‌ان. شما می تونین در یک مدت کوتاه این دو وضعیت رو تست کرده و با توجه به رفتار مخاطبان خود تصمیم‌گیری کنین.

اینم بخونین:   کلیدی ترین موارد بهینه سازی سایت

آموزش بهینه سازی سایت

به ویدئو خود دکمه فراخوان اضافه کنین:

دکمه‌های فراخوان که بین ویدئوها نشون داده می‌شن هم در افزایش میزان تبدیل موثر هستن. این دکمه با توجه به راه حل ویدئو به نمایش درآمده، می تونه در وسطای ویدئو یا انتهای اون نشون داده شه.

 

مدت زمان ویدئوی خود رو تست کنین:

طبق نوع محصولی که در ویدئوی صفحه فرود شما معرفی می‌شه، مدت زمان ویدئو باید بهینه سازی شه. خیلی از اجناس خیلی نیاز به معرفی ندارن و بعضی دیگه ممکنه که نیاز به معرفی مفصل داشته باشن. البته بازم بهتره که مدت زمان ویدئو رو هم با دو نمونه کوتاه و دراز مدت محاسبه کرده و بعد در یک بازه زمانی مشخص هم اونا تست کنین.

 

قبل از درست کردن ویدئوی خود، یک فیلمنامه واسه اون فراهم آورید:

شاید باورکردنی نباشه، ولی یک فیلمنامه راحت و کوتاه واسه ویدئوی صفحه فرود شما می تونه سرعت کار رو واسه شما چند برابر کنه. چون خیلی مواقع به خاطر مشخص نبودن راه، ویدئو پایانی شما مفید نخواد بود.

آموزش بهینه سازی سایت

از درون پلتفورم آنلاین خود، ویدئو تهیه کنین:

از کالاهایی که به شکل پلتفورم آنلاین ارائه می‌شن هم بهتره که ویدئو Screencast ساخته شه. اینجور ویدئوهایی که در اونا نمایی از ساز و کار پلتفورم نشون داده می‌شه، از دید مخطابان شما خیلی حرفه‌ای به نظر میان؛ فراموش نکنین که باید به همراه خود صوتی داشته باشن که توضیحات لازم رو بگه.

 

همیشه در نظر داشته‌باشین که باید ویدئو خود رو تست کرده و رفتار مخاطب نسبت به اون رو . در علاوه بر فراموش نکنین که حجم ویدئو داخل صفحه فرود رو کاهش کنین تا هر فردی بتونه با هر اینترنتی اون رو تماشا کنه.