7 روش برای کسب و کارهای کوچک با بهینه سازی

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

رابطه بین دو عبارت SEO و SEM

SEO: سئو واقعا مخفف عبارت Search Engine Optimizationه و به بیان راحت، این فرآیند شامل طیف گسترده ای از روش هاییه که به خاطر بهبود رتبه بندی هر وب‌سایتی در موتورهای جستجو، انجام می‌شن. سئو به شما کمک می‌کنه تا با پیشرفت رتبه‌بندی خود در موتورهای جستجو تعداد مشتریان پنهون خود رو افزایش بدید.

فرآیند سئو می تونه با استفاده از چندین تکنیک صورت گیرد؛ ولی کسائی که با این تکنیک‌ها آشنایی ندارن می تونن به شرکت‌هایی که در این مورد به فعالیت می‌پزدازند مراجعه کنن. یک شرکت حرفه‌ای که در مورد سئو به فعالیت می‌پردازد می تونه تموم روش‌های بهینه سازی رو واسه شما پیاده کرده و حتی در پیشرفت و مدیریت صفحات رسانه های اجتماعی کمکتون کنه.

SEM: SEM مخفف عبارت Search Engine Marketingه که در مورد سئو مورد استفاده قرار میگیره و کمک می‌کنه تا آگاهی‌رسانی در مورد برند خود رو افزایش بدید. کمپین‎‌های تبلیغاتی‌ای که طبق پرداخت به ازای هر کلیک  (PPC) راه اندازی می‌شن،بخش مهمی از SEM رو تشکیل می‎دهند. شما با انتخاب موضوع کسب‌وکار خود در بین ایجاد کمپین تبلیغاتی موتور فرآیند SEM رو روشن می کنین. چون از همین راه نام شما به گوش افرادی که مورد نظر شما هستن، می‌رسد

۱- سئو در محل سایت (on-site SEO) لازمه اما کافی نیس

بله، بهینه‌سازی تگ‌های صفحات، چارچوب سایت و سرعت بارگذاری صفحات مهم هستن. خیلی از تجربیات بیان کننده این بوده ان که این متغیرها در الگوریتم‌های گوگل خود رو نشون میدن.

اما دلسرد نشید. شخصی رو استخدام کنین تا آزمایش کنه و سایت رو آماده کنه. بعد حرکت کنین. خیلی از کسب و کارهای کوچیک در همین قدم اول گیر می کنن. اگه در این مورد بیشتر میخواهید بدونین این مقاله رو بخونین.

اینم بخونین:   سئو و ده تکنیک بهینه سازی سایت

۲- محتوای سایت و تجربیات اون خیلی مهمه

خیلی با این جمله روبرو بوده‌ایم که «محتوا، سلطان سئو هستش». اما واقعاً اینطوریه؟

سایت شما باید مطالبی جذاب و خواندنی واسه کاربران داشته باشه. اهمیت این موضوع وصف ناشدنیه. این کار به زمان صرف شده در سایت، تغییرات و سئو کمک می‌کنه. (محتوای جذاب به اشتراک گذاری بیشتر و لینک شدن افراد دیگه هم کمک می‌کنه).

وب‌مسترهای کسب‌وکارهای کوچیک هم با برایشون این کار ضروریه تا چیزی مهم در کسب‌وکار خود واسه بیان داشته باشن. محتوای ضعیف ردپایی بد بر سئوی onsite و offsite می‌گذارد.

social-media-and-seo

۳- سر و صدا کردن در فضاهای اجتماعی

گوگل فعالیت‌هایی مانند لینک‌دهی رو قابل قبول می دونه، چون که این فعالیت‌ها از نظر کاربران پاسخی مثبت به دنبال داشته. بی یک المان جمعی، طعمه گذاری تنها با لینک دهی با بازاریابی محتوایی خیلی قابل تمیز دادن نیس. توسعۀ یک جامعه (Community) (بهترین شرایط اجرای اون به شکل درون سایته) می تونه بهترین روش واسه طعمه گذاری لینک‌ها باشه، چون که جامعۀ مجازی و فعالیتای درون اون برایتون کاری رو انجام می ده که هیچ مشاوری در مورد سئو نمیتونه اون کار رو صورت بده.

این کار باید نظم شده و طبیعی باشه تا به سئو کمک کنه. اگه این توضیحات کافی نیس می تونه به روش «ایندکس گذاری معنایی مخفی» مراجعه کنین.

۴- پروفایل کسائی که به شما لینک می دن رو بدونین

اخیراً مباحثه‌ای در مورد تغییر نقش متن‌های لنگری لینک شده (Anchor Text) در الگوریتم گوگل مطرح شده.حتی اگه اهمیت اونا کمرنگ شن، هنوز یک عامل قوی به حساب میان.

اینم بخونین:   هدف از سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

کسب‌و‌کارهای کوچیک، پروفایل لینکای ورودی خود رو بدونن. نبود لنگر به برند و توضیحات برندشون سیگنالی مشخص از دستکاری اشتباه واسه لینک‌سازیه که رتبۀ اونا رو نه تنها بالا نمی‌برد بلکه نتیجه برعکس هم به دنبال داره.

توضیح مترجم: مثلا نام کسب‌وکار شما ایران تجارته و در متنی که در سایت منتشر شده، قسمتی که با نام برند شما اشاره شده، متن دربارۀ ایران تجارت هایپرلینک شده. اما این هایپرلینک به جای برگشت بازدیدکننده به صفحۀ «درباره» به جای دیگری لینک می ده تا بازدید اون صفحه رو زیاد کنه.

بازارهای کسب‌وکارهای سالم، از راه پخش در رسانه‌ها و مباحثه در تالارهای گفتگو (Forums) با نام اصلی کسب‌وکار حضور پیدا می کنن که این کارا ردپایی خوب برجا می ذاره.

نقل قول از زبون همکاران هم نشونه‌ای از یک پروفایل لینک‌دهی طبیعیه. شرکت‌های قوی در کنار بقیه برندهای قوی، در مطالب مختلف معرفی می‌شن.

مقالاتی با یک لینک لنگری با وب‌سایتی که اعتباری پایین داره کاری چرت و بیهودهه. گوگل این مقالات رو بررسی می‌کنه و واسه لینک‌های مقالات، وزنی در نظر میگیره و اونا رو از الگوریتم خود حذف می‌کنه. واسه اطلاعات بیشتر به بروزرسانیای پنگوئنی (Penguin Update) مراجعه کنین.

۵- واسه محتوا بازاریابی کنین تا لینکای ورودی سایت رو افزایش بدید.

خیلی از کسب‌وکارهای کوچیک به اندازه کافی واسه اونکه بدونن، ۷۰% رتبه‌دهی موتورهای جستجو از راه نتایج لینک‌های ورودی (یا Backlink) صورت می‌پذیرد، زرنگ هستن و با واقع بینی می‌پرسند: «از کجا میتونم بخرم؟!»

لینک‌های ورودی رو نخرید! – این کار هم ردپای بدی بر جای می‌گذارد.

بازاریابان کسب‌وکارهای کوچیک نیاز به خرید لینک و بازاریابی محتوا دارن تا تاثیرات اون رو در سایت خود نگاه کنن. حقۀ این کار مبادله لینکه. اشخاصی که ارزش این کار رو دارن رو پیدا کنین و به اونا پیشنهاد تبادل لینک بدین.

اینم بخونین:   محتوا یا بک لینک؟؟ در بهینه سازی کدام یک موثرتر است؟

کیفیت محتوا، آگاهی رسانی، مباحثه یا تبادل، معمولاً راه‌هایی هستن که لینک‌های ورودی رو به همراه میارن و بی شک سئوی قابل قبولی هم به دنبال دارن.

۶- کیفیت در ازای کمیت

ارسال ایمیل‌های انبوه با هزینه پایین واسه لینک‌دهی‌های زیاد می تونه خیلی وسوسه انگیزه. اما این کار به کاری شبیهه که شرکت JCPenney اون رو قبلا آزمایش کرده‌است.

کسب و کارهای کوچیک این قانون رو دوست ندارن اما واسه بالا بردن رتبه‌دهی سایت خود باید به اون احترام بذارن.

seo-report

۷- گزارشای سئو رو بخونین

صاحبان کسب‌وکارهای کوچیک مشغله‌های زیادی دارن اما این دلیلی واسه توجه نکردن به فعالیت‌های مشاور سئو اونا نیس. به چند دلیل باید گزارش‌های ماهانۀ سئو رو بخونین:

* نتایج می تونن شما رو به راه درستی هدایت کنن. منتظر معجزه نباشید و تنها فرایند‌ها رو ماهیانه اجرا کنین.

* گزارش‌های ماهیانه تیم سئو، باید فرایند‌هایی منظم رو نشون بدن. کسب‌وکارهای کوچیک، نباید قدم‌های بلند واسه این کار بردارند چون که به اندازه کافی خطر پیش رویشون هست.

نتیجه گیری

گوگل یک کامپیوتر عظیمه که به اطلاعاتی درست واسه تصمیم‌گیری نیاز داره و الگوریتم‌های متغیرهای بزرگ اون، باید به درستی درک شن.

هنگامی که قوانین این بازی عوض شه، این تغییرات واسه بهتر ساختن مرور لینک دهی‌ها و محتوای سایته که واسه سال‌ها می تونه به شما کمک کنه. از این ۷ روش پیروی کنین تا رتبه‌دهی بهتری کسب کنین و جماعتی رو به دور برند خود جمع کنین و هر چیزی غیر از این رو کنار بزنین.