شاید شمام مثل خیلیای دیگه کلماتی مثل “رپرتاژرپورتاژ” “ریپورتاژ” “رپورتاج” و از این دسته از کلمات رو شنیده باشین ؛ اما قبل از هر چیز باید بهتون بگم تلفظ و املای درست این کلمه “رپرتاژ” هست.

شاید شما فقط اسم این کلمه رو شنیده باشین و اما معنی واقعی اون رو نمیدانید و نمیدانید اصلاً به چه کاری میاد ؛ در این پست به شما تعریف رپورتاژ به همراه نمونه هایی از اون رو میگیم.

 

رپورتاژ چیه ؟

رپورتاژ یعنی معرفی کار و کاسبی ، تجارت و یا خدماتی که شما انجام میدهید رو به شکل یک مطلب با درج متن با کیفیت به همراه تصاویر و لینک دهی مناسب در وبسایتی با شرایط عالی به پخش اون بدین و واسه همیشه این مطلب در اون سایت بمونه و حذف نشه.

چرا رپورتاژ ؟

  • رپورتاژ پایدار و همیشگیه
  • نمایش رپورتاژ در جست و جوا ی گوگل
  • کلمه لینک شده به سایت شما
  • قانونی بودن از نظر گوگل
  • هزینه کم تر و بازدهی بیشتر
  • اعتبار بخشی

نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب

واسه نوشتن یک رپورتاژ خوب باید به نکاتی توجه کرد که در زیر اونا رو توضیح میدهیم :

یک رپورتاژ قوی باید عنوان مناسب و جذاب داشته باشه.تا حدقل کاربر بتونه روی این مطلب کلیک کنه! پس شما اول به دنبال یک عنوان و تیتر مناسب و جذاب باشین.

مطالبتون نباید خسته کننده باشه.مطالب و انتخاب نوع کلمات باید مثل تیتر جذاب باشه و نباید باعث خسته شدن کاربر شه ؛ باید طوری باشه تا کاربر تموم رپورتاژ رو بخونه و تو ذهن کاربر بمونه.

سومین نکته ای که باید بهتون بگم ، در رپورتاژ به شکل مخفیانه و عاقلانه ای باید به سایت خودتون لینک بدید که هم کاربر احساس تبلیغ مستقیم نکنه و هم خود رو به عنوان یک منبع کارا و مفید معرفی می کنین.

واسه جذب کردن نوشتن سعی کنین به از تصاویر با حجم کم و کیفیت بالا و مربوط به موضوع استفاده کنین.

مناسب ترین سایتا واسه رپورتاژ آگهی

  • سایتای دارای PA , DA بالا
  • سایتای محبوب و معروف
  • سایتایی با سئوی بالا