بازاریابی محتوا: ۶ نمونه از استراتژی های موفق دیجیتال

طبق بررسی تجربه دیجیتال IBM ، بیش از نیمی از بازاریابان معتقدند که محتوای شخصی باعث افزایش تعامل می شود و به مصرف کنندگان کمک می کند تا یک مارک را به خاطر بسپارند. این خبرهای خوبی برای سازمانهایی است که دارای استراتژی های محتوای مؤثر هستند ، اما در مورد کسانی که هنوز سعی می کنند بفهمند چه کارهایی برای تجارت و مخاطبانشان انجام می شود؟

دیجیتال

از آنجا که دستگاه هایی که افراد به محتوای آنها دسترسی پیدا می کنند ، متنوع هستند و بسیاری از افراد ترجیح می دهند این کار را انجام دهند ، زمان ورود آنها به زودگذر و جلب توجه آنها در ۳۷ ثانیه اول کلید درگیری است. وقتی صحبت از محتوا می شود ، بازاریابان با ۵۰٪ مواجهه با تولید مداوم مشکل مواجه هستند ، در حالی که ۴۹٪ برای اندازه گیری اثربخشی آن تلاش می کنند.

یک استراتژی موفقیت آمیز در محتوای فقط مربوط به تولید محتوا نیست بلکه اطمینان از نوع مناسب محتوای دستیابی به افراد مناسب است. در این وبلاگ ، استراتژی های سازمانهای جهانی را برای ایجاد و پرورش روابط با مشتریان خود و ارائه بینش در مورد آنچه برای آنها و چرا استفاده می شود ، کشف می کنیم.

۱ a به یک داستان بگویید – کفش TOMS

داستان پردازی برای جذب مشتری مهم است. مصرف کنندگان می خواهند بدانند یک مارک در چه موضوعی قرار دارد و چه چیزی می تواند ارائه دهد ، بنابراین امکان برقراری ارتباط پیام شرکت ضروری است.

یک داستان خوب باید همدلی را برانگیزد ، یک نتیجه داشته باشد و نیازهای مشتری را برطرف کند. یک مثال عالی کفش TOMS که یک دهه پیش بر اساس مدل کسب و کار نوآورانه اهدا یک جفت کفش پس از خرید یک جفت کفش تنظیم شده است.

کمپین سالانه آنها “یک روز بدون کفش” که در ماه مه برگزار شد ، مردم را تشویق می کند تا برای افزایش آگاهی درمورد بهداشت و آموزش کودکان در کشورهایی مانند پرو و ​​هند ، روزانه پابرهنه بروند. این شرکت با استفاده از رسانه های اجتماعی داستان خود را پخش کرده و مردم را تشویق می کند تا عکس هایی از پای برهنه را در اینستاگرام نشان دهند که منجر به اهدای یک جفت کفش می شود. امسال فقط ۲۷٫۴۳۵ کودک در ۱۰ کشور جهان کفش جدید دریافت کردند.

این استفاده از کارآفرینی اجتماعی که قصد دارد دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کند یا همانطور که مانترا TOMS Shoes بیان می کند – “رویای ما این است که روزی همه بچه ها کفش داشته باشند” – این شرکت را به یک برند بزرگ و با شهرت دادن به تبدیل کرده است. بازگشت.

کارآفرینی

۲ ٫ اندازه گیری ROI – سیسکو

سیسکو همیشه در استفاده از بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی برای مقیاس کردن فعالیت های بازاریابی با استفاده از کانال هایی مانند فیس بوک ، توییتر و YouTube همیشه فعال بوده است. با این حال ، تیم بازاریابی این شرکت می دانست که از رسانه های اجتماعی سود می برد اما در تلاش است تا آن را اثبات کند.

بازاریابی محتوا

سیسکو با راه اندازی روتر جدید سرویس های تجمیعی خود ، به دنبال این بود که رسانه های اجتماعی را اهرم کند تا مخاطبان خود را به روشی تعاملی تر و سرگرم کننده تر درگیر کند ، علاوه بر این آنها با مشتریان خود در جایی که بودند – در سالن های آنلاین و دنیای بازی از طریق سیستم عامل هایی مانند دوم دیدار کردند. یک بازی سه بعدی ، کنفرانس ویدئویی و صفحه اختصاصی فیس بوک “گروه پشتیبانی سیسکو برای معتادان به اینترنت Uber کاربر” ، وبلاگ ها و یک انجمن آنلاین زندگی کنید.
معتاد

به عنوان یکی از ۵ پرتاب برتر در تاریخ شرکت طبقه بندی شد. این عبور از نقطه عطف برای ما در مرحله تصویب رسانه های اجتماعی بود و به ما کمک کرد تا از پذیرش درونی عبور کنیم – LaSandra Brill ، مدیر ارشد رسانه های اجتماعی جهانی در Cisco

این پرتاب یک تغییر دهنده بازی برای سیسکو بود و در مقایسه با پرتاب های سنتی ، پرتاب ASR تعداد زیادی را تحویل داد. بیش از ۹۰۰۰ نفر – ۹۰ برابر بیشتر از پرتاب های قبلی – از ۱۲۸ کشور در رویدادهای مجازی شرکت کردند و ۱۰۰۰۰۰ دلار کمتر از پیش بینی شده شرکت را پس انداز کردند. در نتیجه ، سیسکو برای بهترین بازاریابی جایزه Leading Lights را بدست آورد و استراتژی بازاریابی خود را تغییر داد تا شامل شبکه های اجتماعی به عنوان بخشی از هر محصول راه اندازی شود در حالی که بودجه های تبلیغاتی چاپ به فعالیت های اجتماعی منتقل شده اند.

دلار

چهار سال پیش این شرکت جهانی یک مرکز گوش دادن به رسانه های اجتماعی راه اندازی کرد تا بتواند ۵،۰۰۰ یادداشت روزانه اجتماعی را در ۷۰ صفحه فیس بوک مربوط به شرکت ، ۱۰۰ حساب توییتر ، و همچنین سایر سیستم عامل های اجتماعی از جمله لینکدین ، یوتیوب و وبلاگ ها و انجمن های تحت مدیریت شرکت نظارت کند. فعالیت های این مرکز در مدت ۵ ماه منجر به بازپرداخت ۲۸۱٪ ROI شد که بالغ بر سود سالانه آن بالغ بر ۱٫۵ میلیارد دلار است.

۳ ٫ از انواع سکو و قالب استفاده کنید – IBM

IBM از طریق یک استراتژی محتوای قدرتمند ، محتوای معتبری را در سطح بالایی از تخصص تولید می کند. برای دستیابی به این هدف ، محتوا را برای تعدادی از وبلاگ های مختلف که از طریق وبلاگ تجارت اجتماعی ، تأثیر بلاگ ، وبلاگ نرم افزار و وبلاگ دقیق Smarter Planet در سراسر جهان هدف قرار گرفته اند ایجاد می کند.

من به عنوان یک سازمان جهانی ، منBM در صنایع مختلفی کار می کند و محتوای آن بیانگر این مناطق گسترده است. بخش اعظم مطالب آن در کتابخانه منابع جمع آوری شده است که شامل مقالات تحلیلگر ، آموزش ، آموزش ، مطالعات موردی ، برگه داده ها ، گزارش های اجرائی ، سوالات متداول ، برگه های سفید ، گزارش های مشاوره به همراه مجموعه ای از مستندات فنی است. IBM با شناخت مخاطبان هدف خود ، از محتوا به نفع خود استفاده می کند.