چگونه هوش مصنوعی در حال تغییر بازاریابی دیجیتال است

ممکن است شما هنوز آن را می دانید یا نمی دانید ، اما هوش مصنوعی (AI) به سرعت در حال تبدیل شدن به دنیای دیجیتالی روز به روز مرکزی تر می شود و دنیای بازاریابی و تبلیغات نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگرچه ایده هوش مصنوعی ممکن است علمی تخیلی ۶۰ با روبات های آینده نگر را به ذهن متبادر کند ، اما این خیلی بیشتر از چیزی است که احتمالاً تصور می کنید وجود دارد.

دیجیتال

هوش مصنوعی یک اصطلاح نسبتاً کلی است که شامل رویکردها و فناوریهای مختلفی است که برای “تفکر” مانند انسان ها تنظیم شده است. این در حال حاضر در بسیاری از فن آوری هایی که احتمالاً قبلاً از آنها می شناسید گنجانیده شده است ، مانند تشخیص صدا و چت بابات.

در اینجا ، ما فقط تعدادی از عناصر جذاب و برنامه های کاربردی هوش مصنوعی را معرفی خواهیم کرد ، و توضیح می دهیم که چرا قرار است تقریباً در همه ابعاد چشم انداز بازاریابی دیجیتال یکپارچه شود.

Learning Machine

یادگیری ماشینی نوعی فناوری هوش مصنوعی است دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: فرایندی که در آن ماشین ها قادرند با ترسیم مجموعه داده های قبلی ، به روش خود حل کنند که چگونه مسئله را حل کنند. در یک زمینه بازاریابی ، می توان برای تعدادی از برنامه ها – هدفگذاری آگهی ، تولید سرب و بهینه سازی جستجو ، فقط برای نامگذاری چند مورد استفاده کرد.

تا حدودی ، این بخش از هوش مصنوعی مبنایی خواهد بود که دستگاهها تصمیم به تصمیم گیری در مورد تجارت بیشتر می گیرند ، بنابراین ، حداقل از لحاظ تئوریکی ، وقت و مکانی را برای صاحبان مشاغل و کارگران آزاد می کنند تا بیشتر روی عناصر انسانی ، خلاق و مالی تمرکز کنند. فعالیتهای تجاری و بازاریابی. یک نمونه از تصمیم گیری در این زمینه استفاده از دستیاران شخصی دیجیتال است.

بازاریابی به طور فزاینده ای روی رفتار مصرف کننده متمرکز می شود

هوش مصنوعی همه چیز در مورد رویکردهای مبتنی بر داده ها برای بازاریابی و تصمیم گیری است و در این مرحله برای ادغام داده ها از سیستم عامل های مختلف استفاده می شود.

سکوها این روزها به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل الگوهای مشتری ، به منظور توسعه سیستم های خودکار و پروفایل مشتری برای هدف قرار دادن بازارهای خاص ، انواع تجزیه و تحلیل ها را جمع آوری و ذخیره می کنند. به نظر می رسد در آینده نزدیک رایانه ها به طور فزاینده ای مسئولیت تصمیم گیری های بزرگتر و بزرگتر را بر عهده خواهند گرفت.

آنها قادر خواهند بود رفتار و پروفایل مشتری را حتی از نزدیک دقیق تر تجزیه و تحلیل کنند ، بنابراین قادر خواهند بود اساساً استراتژی راهبردی “خود” را انجام دهند ، ساخت نسخه ای که با صدای مشتریانی که مشاهده می کنند بصورت آنلاین مطابقت دارد.

علاوه بر این ، مصرف کنندگان خود را پیدا می کنند (هرچند شاید ناآگاهانه) تصمیم های خرید خود را بیشتر و بیشتر به ربات هایی که قبلاً سابقه ایده های خود ، جستجوی قبلی و ترجیحات خود را دارند ، تحویل دهند.

ایده

ادغام بینش

هوش مصنوعی ابزاری مفید برای جمع آوری و ادغام مجموعه داده ها از انواع مختلف نرم افزار و دیگر ابزارهای جمع آوری است. هرچه برای این منظور توسعه پیدا کند ، در هدفگیری و سفارشی سازی تبلیغات تبلیغاتی دیجیتال بر اساس آواتار مشتری و سفرهای مسافرتی ، تأثیر بیشتری خواهد داشت.

بنابراین ، از طریق متاآنالیز ، هوش مصنوعی می تواند مجموعه داده ها را به روشهای بسیار پیچیده تری از آنچه اکنون انجام می دهد ، فقط با استفاده از ابزارهایی که به عنوان مثال کانالهای منفرد مستقر شده اند (فکر کنید به فیس بوک بینش) ، امکان اتوماسیون را به روشهای بسیار ابتکاری تری نسبت به ما فراهم می کند. احتمالاً می تواند تصور کند.

جستجوی معنایی

با استفاده از ایده های یادگیری ماشین و متاآنالیز همانطور که در بالا گفته شد ، جستجوی معنایی به ظرفیت ماشین ها برای درک اساساً جستجوی کاربر به صورت متنی به منظور ارائه مجموعه ای از نتایج دلخواه اشاره دارد. هوش مصنوعی می تواند این کار را با درک بیشتر در مورد معنی متن برخی از عبارات و الگوهای خاص جستجو انجام دهد. همچنین می توان روابط دقیق تر و پیچیده تری را بین مجموعه های مختلف داده درک کرد – بنابراین ، به عنوان مثال ، ترکیب جستجوی کاربر در صفحه نتایج.

این برای سئو چیست؟ این بدان معناست که جستجو پررنگ تر می شود و احتمالاً شامل کلمات کلیدی دم دوم و ثانویه بیشتر به عنوان بخشی از این جستجو می شود. جستجوی معنایی به معنای دستیابی به دلیل اصلی این است که چرا فرد به دنبال چیزی است که جستجو می کند ، نه اینکه فقط آنچه را جستجو می کند ، جستجو کند.

ایجاد محتوا و آموزش

AI می تواند برای تولید سرب در زمینه تولید محتوا مورد استفاده قرار گیرد و قبلاً برای چندین برنامه مانند WordSmith مورد استفاده قرار گرفته است. هوش مصنوعی برای جمع آوری و گزارش در مورد داده هایی مانند ورزش و اطلاعات بازار و امور مالی مفید است. در سمت صحیح موارد ، AI مناسبترین محتوای شخصی شده را برای هر بازدید کننده منحصر به فرد انتخاب می کند. مثال خوب این نوع تکنیک زمانی است که یک وب سایت تجارت الکترونیکی نمونه های مشابه “سایر محصولات مورد نظر خود را به شما نشان می دهد.

ورزش

مورد مشابه با مجموعه های اشتراکی (مانند Netflix) که بیشتر از هفتم استفاده می کنید استفاده شده استنرم افزار الکترونیکی ، هرچه هوش مصنوعی بیشتر درباره شما آگاهی داشته باشد و بتواند دانش خود را برای ارائه پیشنهادات بنا کند. علاوه بر این ، می توانید ایمیل های پویا متناسب با تنظیمات برگزیده مشترکان نیز بنویسید.

جستجوی صوتی و تشخیص گفتار

هوش مصنوعی توانایی انجام انواع جستجوها از جمله تشخیص صدا را دارد. علاوه بر این ، آنها می توانند انواع مختلفی از روشهای جستجو را برای شخصی سازی نتایج تلفیق کنند. و شاید جالب تر این باشد که دستیاران شخصی که امروز با آنها آشنا می شویم مانند Siri ، Alexa و گوگل Home ، اکنون قادر به گفتگو هستند (یا حداقل در مدل های آینده این کار را انجام می دهند). و تا آنجا که به رسمیت شناختن گفتار پیش می رود ، یک گزارش اوت ۲۰۱۷ (viaTechcrunch) ادعا می کند که سیستم تشخیص گفتار مایکروسافت در آن زمان با حداقل خطا در همه زمان ها تنها ۵٫۱ درصد بود.

تولید سرب

با توجه به استخدام کننده خودکار ، AI می تواند بر اساس اطلاعاتی که از قبل در اختیار دارد و برنامه هایی که از آن استفاده می کند ، داده های مختلفی را پیدا کند تا مشتریان ، مشتریان و حتی همکاران ایده آل را پیدا کند. حتی جالب تر ، همچنین می تواند یک سرب خاص را پیش بینی یا ارزیابی کند. بنابراین ، برای اهداف B2B یا حتی اهداف استخدامی ، این می تواند در جستجوی اولیه صرفه جویی در وقت و انرژی زیادی داشته باشد و باعث می شود زمان بیشتری برای مواردی مانند تماس تلفنی و تماس های فروش صرفه جویی کنید.

استخدام

در حال حاضر چندین برنامه در دسترس است که از آن جمله می توان به Node اشاره کرد که از ابرداده برای توصیه به مشتریان جدید استفاده می کند ، و حتی ابزار Navidator فروش لینکدین که به کاربران کمک می کند تا منجر به اشتغال شوند.

Chatbots

Chatbots ابزاری خودکار است که در اصل وظیفه تعامل با مشتری و مشتری را بر عهده دارد. در حال حاضر ، آنها قادر به انجام کارهایی مانند پاسخ دادن به سؤالات اساسی و انجام سفارشات هستند. آنها توسط همه شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرند ، و ادغام آنها در مقیاس کوچک آسان تر و آسان تر می شود.

شایان ذکر است که فیس بوک گپ های چت را در برنامه پیام رسان خود قرار می دهد ، ایده این است که مشتریان می توانند به راحتی یک صفحه کسب و کار را برای بحث در مورد خدمات مربوط به مشتری ارسال کنند. این روشی است که در آن مشاغل احتمالاً در آینده نزدیک به “رباتها” دسترسی آسان خواهند داشت. در واقع ، آنها قبلاً برنامه ای به نام wit.ai bot را به همین دلیل القاء کرده اند.

اتوماسیون و شخصی سازی

یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای درک رفتار و تصمیم گیری خریدار استفاده می شود و هر چه بیشتر آن را درک کند. تبلیغ کنندگان بیشتری قادر خواهند بود استراتژی های بازاریابی خود را به سمت ترجیحات مصرف کننده هدف قرار دهند.

در حال حاضر ، بسیاری از کارهایی که ما در حوزه بازاریابی دیجیتال انجام می دهیم “حدس زدن” است ، دائماً آزمایش و تنظیم می شود و آزمایشاتی را انجام می دهد که امیدواریم پایان سودآوری داشته باشد. در حالی که امروزه ابزارهای تحلیلی ما به مراتب دقیق تر از آنچه در روزهای تبلیغات سنتی وجود داشت ، توانایی داشتن ابزارهای تصمیم گیری “داخلی” که اساساً همانطور که می آموزند می آموزند ، برای این نوع بازاریابی بهینه است.

یکی از جالب ترین و احتمالاً مفیدترین برنامه های هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال مبتنی بر این واقعیت است که می تواند از مقادیر زیادی از داده ها استفاده کند تا اساساً راهی را برای هدایت اطلاعات خاص انتخاب کند. این می تواند برای هدف گذاری آگهی اعمال شود. برای این منظور ، می توان انتظار داشت که پیشرفت در اتوماسیون به بهینه سازی در هر دو B2B و B2C کمک کند.

هر متخصص بازاریابی دیجیتال باید درباره هوش مصنوعی بیاموزد

آیا AI خزنده است یا خنک؟ آن را دوست دارم یا نه ، در جهان ما کاملاً در حال خرد شدن است. ممکن است ما از آن به عنوان نوعی تهاجم به حریم خصوصی فکر کنیم ، اما بخشی از شغل شما به عنوان یک حرفه ای بازاریابی دیجیتال درک این مسئله است که چگونه می توانید از این نظر اخلاقی استفاده کنید. ابزارهای با هدایت هوش مصنوعی روز به روز متداول تر می شوند و ابزارهای بسیار مفیدی در هنگام تحلیل و پیش بینی سفر خریدار هستند.

اگر به فکر ورود به بازاریابی دیجیتال هستید ، لازم نیست متخصص در این زمینه باشید (این کاملاً پیچیده و مبتنی بر ریاضی است) ، اما باید بتوانید درک کاملی از چگونگی ورود به آن داشته باشید. فعالیتهای بازاریابی تا حد زیادی در آینده. اگرچه نیازی به درک تفاوت های ظریف فنی هوش مصنوعی برای ورود به بازاریابی دیجیتال ندارید ، درک درستی از چگونگی شکل گیری بازار دیجیتال امروز در تمام سطوح ، ضروری است و اینکه چگونه به نوبه خود ، شکل شما را شکل می دهد. استراتژی